Onze belangrijkste bedrijfsprocessen zijn in toenemende mate afhankelijk van ICT. Dat vereist steeds meer garanties op hoge beschikbaarheid en betrouwbaarheid van alle systemen en applicaties. Daarnaast hebben we te maken met een groeiende complexiteit van de infrastructuur en risico's rondom securityrisico’s. Om de continuïteit en veiligheid van onze bedrijfsprocessen goed te borgen, is besloten het ICT-beheer onder te brengen bij een externe partij. Informatiemanagement heeft hiervoor in nauwe samenwerking met Inkoop een grondige aanbestedingsprocedure doorlopen. Met succes: het technisch beheer en de monitoring van onze ICT-infrastructuur en servicedesk zijn gegund aan PQR. De volledige overdracht van het beheer vond eind 2023 plaats.

Door het technische beheer uit te besteden aan een gerenommeerde partij als PQR, kunnen we op ieder moment rekenen op de benodigde technische expertise. In de komende jaren zal PQR ons bijstaan in de verdere professionalisering van onze ICT-dienstverlening.